Slohové práce žáků 5. třídy na téma" Mikulášské oslavy"

08.12.2015 10:34

Mikuláš a čerti

Ariana Čechová

    A je to tu! Mikuláš a čerti!

    Je obyčejný den jako každý jiný, ale přece něčím zvláštní. Je pátek a do naší školy dnes přijde Mikuláš s čerty.

    Je to taková stará lidová tradice a já mám tradice moc ráda. K této patří trochu obav, i když všichni moc dobře víme, že čerti jsou jen přestrojení tátové a strejdové dětí z naší školy. A hodný Mikuláš s andílkem nakonec stejně odmění i děti, které nějaký ten hříšek mají, ale slíbily, že se určitě polepší. Přáznávám se bez mučení, že jsem letos mezi nimi byla i já a ještě pár kluků z naší třídy.

    Nakonec byla ze všech čertovin, co u nás čerti vyváděli, pěkná švanda, legrace a pozdvižení. A k tomu parádní fotka se zážitky na památku. A my už se teď těšíme na další čertoviny, i když tyto byly ze všech nejlepší!

 

Svatý Mikuláš

Ondřej Vidlář

    Každý rok se těším na svatého Mikuláše. Vždy s ním přijdou i čerti a anděl. Ten podá z košíku Mikulášovi knihu hříchů a podle ní se každý obdaruje.

    Letos si mě čerti málem odnesli, ale pan Mikuláš se slitoval a i já jsem nakonec nějaké ty sladkosti dostal. Čerti v naší škole byli hodně strašidelní, chvíli jsem se jich i trochu bál, ale nakonec jsem s nimi dokonce závodil i ve šplhu na tyči. Jeden čert podváděl a vyšplhal na žebřiny, protože na tyči mu to moc klouzalo. Když byl nahoře, skočil z žebřin na tyč a sjel dolů. Další čert paní učitelce ze 4. třídy nenápadně vzal tašku se sladkostmi a utíkal pryč. Paní učitelka ho naštěstí chytila a dobrůtky zachránila.

    Při závěrečném fotografování nám to všem s Mikulášem, andělem a čerty moc slušelo. Byl to nejlepší zážitek s čerty za celou dobu, co chodím do švábenské školy. Jsem moc rád, že jsem se všeho mohl zúčastnit.

 

Mikulášské zážitky

Adam Sedláček

    Jde o každoroční trochu napínavý, ale pokaždé veselý zážitek.

    Když jsme letos tu mikulášskou partu vyhlíželi, byla v těch, co neměli zrovna čisté svědomí, malá dušička. Ale protože nakonec všichni slíbili, že se polepší, byli také oni odměněni sladkostmi. S čerty, i když vypadali strašidelně, byla psina. Popichovali nás vidlemi, podváděli při soutěži ve šplhu a kradli dětem nadílku. To víte, čerti!

    Na závěr bych chtěl říct, že to bylo krásné prožití zajímavého školního dne. A pro příště - žádné strachy! Kdo má čisté svědomí, ten se nemusí bát vůbec a tomu, kdo se polepší, se rozhodně také nic nestane.

 

Čertovský školní den

Karolína Vránová

    Celý týden jsem se těšila, že přijdou. V pátek ráno jsem byla i trochu nesvá a trochu jsem se bála.

    Když se za dveřmi ozvalo řinčení a rachot, všeobecné napětí stouplo. Pak se jako velká voda vřítili do tělocvičny čerti. To už jsem se opravdu bála, ale to přece k čertům patří! Za chvíli jsme však zjistili, že obavy jsou zbytečné. Nakonec jsme se společně i zasmáli a s celou čertovskou bandou i vyfotili.

    Všechno jsem si parádně užila také proto, že je to můj poslední rok ve švábenské škole.

                                                                                                                                                  

—————

Zpět