Jarní prázdniny jsou za námi

25.02.2019 16:27

Jarní prázdniny

Martin Vrána, 5. třída

 

            Moje jarní prázdniny začaly výletem do skláren na jižní Moravě. Tam se mi především líbilo, jakým způsobem tvarovali sklenice. Dalším cílem byl výlet na hrad do Trenčína, kde mě zaujaly obrovské hradby. Zrovna tu však probíhala rekonstrukce.

            Druhý den prázdnin jsme vyrazili brzy ráno do Prahy, cesta nám trvala tři hodiny a hustě sněžilo. Byli jsme ubytováni v hotelu v městské části Hloubětín. Navštívili jsme botanickou zahradu, kde jsme si mimo jiné prohlíželi tropické rostliny ve skleníku Fata morgana. Odtud jsme se vydali na Vyšehrad, kde jsou pohřbeny slavné české osobnosti – například Bedřich Smetana, Waldemar Matuška nebo Leoš Janáček a mnoho dalších. Poté jsme si prohlédli historické centrum Prahy, prošli jsme například Václavské náměstí a podívali jsme se i na Karlův most.

            Celý týden jsem si moc užil a doufám, že stejně úžasné budou i ty příští jarní prázdniny.

 

Moje jarní prázdniny

Petr Obruča, 5. třída

 

        Na jarní prázdniny jsem se moc těšil a doufal jsem, že ještě napadne sníh, ale to se bohužel nestalo.

        O prázdninách jsem si mohl do libosti pospat a nemusel tak brzo vstávat do školy. Každé ráno po snídani jsem šel ven na zahradu zkontrolovat zvířátka, jestli něco nepotřebují. Během prázdnin se u nás objevil malý zrzavý kocourek, který se dožadoval jídla. Začal jsem ho krmit a už u nás zůstal. Malá sestřička Martinka si ho hned zamilovala. V týdnu mě tatínek zavezl k babičce, aby se se mnou také potěšila. Byl doma i děda a spolu jsme se šli projít do nedalekého lesa.

        Prázdniny mi rychle utekly.

 

Hory

Daniela Derková, 5. třída

 

            Po dlouhém očekávání přišla doba prázdnin, kterých jsme se s bráchou nemohli dočkat. Těšili jsme se, až celá rodina vyrazíme na hory.

            Po středečních přípravách jsme ve čtvrtek vyjeli na Vysočinu. Čekalo nás báječné ubytování v penzionu Selský dvůr a spousta sněhu. Během pobytu jsme jezdili lyžovat na nedalekou sjezdovku Harusův kopec a užívali si zimních radovánek v okolí penzionu, kde byly skvělé kopce na bobování. Navštívili jsme také Vysočina arénu, kde probíhají biatlonové závody, a také pohádkovou vesničku. V místních restauracích jsme si pochutnali na různorodých dobrotách.

            Třídenní pobyt nám rychle utekl a po návratu domů se těším na další rodinný výlet.

 

Moje prázdniny

Kristýna Procházková, 5. třída

 

            Jarní prázdniny jsem prožila s rodinou a přáteli. Prožili jsme spolu mnoho zážitků a výletů.

            Hned na začátku prázdnin jsme jeli lyžovat do Hluboček, kde jsme strávili celý den. Lyžování mě baví a moc jsem si to užila. Další den jsem se svou sestrou jela na prázdniny k babičce a dědovi. Hráli jsme společně karty a hru Člověče, nezlob se. Dívali jsme se na pohádky a chodili na procházky. Po návratu domů jsem odpočívala a dívala se na televizi. Když jsem měla náladu, tak jsem si malovala. Koncem prázdnin jsme vyrazili do akvaparku v Olomouci, kde jsme se vyřádili na skluzavce a tobogánu.

            Prázdniny jsem si užila a těším se na další.

 

Jarní prázdniny 2019

Tereza Dobešová, 5. třída

 

            O jarních prázdninách vždy jezdíváme na hory. Letos jsme vyrazili do Orlických hor, které máme nejraději.

            Bydleli jsme v Kunvaldu, to je město jako naše Švábenice. Chatu jsme měli pro tři rodiny s pěkným výhledem na zasněžené kopce. Všude kolem bylo mnoho sněhu, vytvořili jsme si vlastní dráhu pro jízdu na lopatách. Každý den jsme lyžovali. Navštívili jsme České Petrovice na hranicích s Polskem, také Rokytnici v Orlických horách. Celý den jsme strávili v Říčkách, kde jsme jezdili i po černé sjezdovce. Než jsme odjeli domů, postavili jsme s kamarády u chaty sněhuláka jménem Olaf. Cestou z hor mi rodiče koupili novou lyžařskou helmu a brýle, tak se těším na další lyžování.

            O prázdninách jsem stihla i bruslit, hrát hry s rodinou i kamarády, ale mohly by být klidně delší. Děkuji za ně!

 

Prázdninová čekaná

Denis Frgál, 5. třída

 

            Jednoho zimního dne jsme se s tátou rozhodli, že půjdeme na čekanou na lišky. Vzali jsme malorážku a šli.

            Dorazili jsme ke kazatelně, to je myslivecký posed. Já jsem vylezl nahoru a táta hned po mně. Za chvíli jsem zpozoroval srnčí. Zanedlouho byla velká tma, tak jsme se rozhodli, že půjdeme domů. Ale táta v dalekohledu najednou spatřil lišku. Připravil jsem se ke střelbě. V té chvíli, když se liška zastavila, zazněl výstřel. Zůstala v ohni. Moc jsem se radoval. Hned jsme šli k ní a táty mi popřál „lovu zdar“. Vzali jsme krásnou a huňatou lišku a konečně vyrazili k domovu.

            S tátou jsem prožil zajímavou čekanou. Byl to krásný prázdninový zážitek a už se těším na další. Za pár dnů jsme šli zase zpátky do školy. Paní ředitelka se na nás určitě moc těšila!

 

Zážitky z jarních prázdnin

Nikola Šilerová, 5. třída

 

            Moje jarní prázdniny začaly tím, že jsem pár dní nikde nebyla a strávila jsem je doma. Dokázala jsem si však spolu s kamarádkami poradit.

            Každý den jsme společně chodily ven a to s bruslemi, boby a dokonce se skateboardem. Byla to pořádná zábava.

            V sobotu se u nás v kulturním domě v Medlovicích konala veřejná zabíjačka. Návštěvníci si mohli dát i chutnou večeři a mohli tak ochutnat jitrnici, polévku a další speciality.

            Tyto jarní prázdniny jsem si moc užila a doufám, že stejně krásné prázdniny budou i příští rok.

 

Jarní prázdniny

Richard Novák, 5. třída

 

        Na jarní prázdniny jsem se už dlouho těšil, protože si konečně odpočinu od školy a mohu si celý týden pohrát s kamarády.

        Celý týden jsme chodili ven a hráli různé hry. Jednou to bylo na schovávanou, jindy jsme si zase kopali s míčem. Nezapomněli jsme ani na hru na vojáky, ta nás asi baví nejvíc. Tak jak už tomu bývá, s kluky jsme toho zažili opravdu hodně a o zábavu bylo postaráno na dlouhé hodiny. I počasí nám celkem přálo, takže hlavně poslední dny to stálo opravdu zato.

        To však nebyla jediná zábava. Také jsme navštívili babičku a pomáhali jí dělat langoše. Byly moc dobré a už se těším na další dobroty.

        Prázdniny byly opravdu zábavné a já se nemůžu dočkat, až budou další volné dny.

 

Jarní prázdniny na horách

Aneta Procházková, 5. třída

 

            Začátkem jarních prázdnin jsme s rodinou vyrazili na hory do Vysokých Tater. Vyjeli jsme v neděli ráno a cesta nám trvala dlouhé čtyři hodiny.

            Ubytovali jsme se v krásném dřevěném srubu na okraji slovenských velehor. Srub měl čtyři ložnice a dvě kuchyně s obývacím pokojem. Každé ráno jsme jeli autem na sjezdovky. Mezi prvními jsme navštívili Štrbské Pleso, Tatranskou Lomnici a potom i termální lázně Bešeňová. Počasí nám opravdu přálo. Sluníčko svítilo skoro každý den, svahy byly perfektně upravené a bylo na nich mnoho lyžařů různého věku.

            Týden na horách utekl jako voda a já se těším na další prázdniny.

 

 

 

          

—————

Zpět