Hádej, hádej, hadači!

17.04.2019 16:58

Žáci 5. třídy si pro vás připravili v hodinách přírodovědy pár hádanek na téma „Lesní živočichové“. Poznáte, o které živočichy se jedná?

Malinká a čiperná, zrzavá či hnědá, rukama se chytit nedá.

Jsem malé zvířátko, mám zrzavý kožíšek, spořádám zakrátko lískový oříšek.

Maličké zvířátko je tahle čiperka, větvičku přeskočí, i když je nevelká.

(veverka)

Krejčí na lesní pasece s sebou tisíc jehel nese.

Pořád nosí jehelníček, ale nikdy nešije.

Má bodliny. Když přichází zima, schová se do listí a na jaře zase rád vychází.

(ježek)

Říká se o mně, že jsem doktor. Mám černou barvu a snažím se lovit brouky v kmenech stromů.

Do stromu to tluče a nic nevytluče.

(datel)

Roztahuje sítě jenom na suchu, chytá všechno malé, co létá ve vzduchu.

(pavouk)

Pyšný král chodí v lese, na hlavě si strom nese.

(jelen)

Šedé zvířátko ve vzduchu lítá, za strop se drží a hmyz chytá.

(netopýr)

Nosí kabát huňatý, tančí po dvou jako ty.

(medvěd)

Přes zimu má dlouhé spaní, na hlavě nosí černobílé pruhování.

(jezevec)

Budulínku, dej mi hrášku. Tohle přece každý zná, jak unesla neposluchu falešnice falešná.

(liška)

Lezu, lezu, žádný spěch, domeček mám na zádech.

(hlemýžď)

Má dlouhé uši, rychle běží, skáče sem a tam, do nory skočí.

(zajíc)

Má čtyři dlouhé nožky, někdy i dva krátké parůžky. Má i krátký chvost, naběhá se v lese dost.

(srnka)

Létám až v noci, jsem moc moudrý přeci. Jsem i vyjmenované slovo po V.

(výr)

 

Jana Nadymáčková

—————

Zpět