Přišel za námi Mikuláš

10.12.2017 12:30

Mikuláš ve čtvrté třídě

I letos naši školu navštívil Mikuláš s andělem, které doprovázeli tři čerti. Jeden z rohatých donesl velký pytel plný dárků. Dostali jsme perníky, deníčky a propisky. Za odměnu jsme návštěvě zazpívali veselou písničku o Mikulášovi, kterou jsme se ten den s paní učitelkou naučili. I když čerti každou chvíli strašili, nakonec si nikoho z nás do pekla neodnesli.

Aneta Procházková

 

Návštěvy Mikuláše, anděla a čertů jsem se trochu bála. Rohatí běhali po třídě a strašili nás. Jeden z nich byl opravdu moc strašidelný! Ale Mikuláš s andělem byli hodní a čerty hlídali. Za odměnu, že jsme poslouchali, jsme dostali v pytli odměnu. I my děti jsme mohly do školy přijít v přestrojení, takže mezi námi byli malí čertíci s rohy i v celých maskách, andílci se svatozáří a dokonce i naší paní učitelce do rána vyrostly rohy a prý byla pověřena samotným Luciferem dohledem nad mikulášskou oslavou.

Kristýna Procházková

 

Dlouho a netrpělivě očekávaná mikulášská návštěva s čerty, kteří se mi moc líbili, byla velmi pěkná. Těším se, až zase za rok přijdou. To už budu v páté třídě a bude to tedy naposledy.

Martin Vrána

 

Nemohli jsme se dočkat vzácné mikulášské návštěvy, kterou jsme od rána nedočkavě vyhlíželi z okna. Dlouhé čekání se vyplatilo, Mikuláš nám donesl krásné věci. Čerti sice byli strašidelní, ale Mikuláš s andělem byli milí a hodní.

Filip Grísa,

 

K naší návštěvě čertů a Mikuláše jsem zjistila něco zajímavého. Tradice oslav svatého Mukuláše není žádnou českou specialitou. Památku středověkého biskupa turecké Myry si připomíná většina evropských národů, každý ale po svém. Všechny ale spojuje to, že ctihodný vousatý muž s mitrou a berlou odměňuje malými dárky všechny děti, některé byly v předchozím roce hodné. Zlobivé buď vyjdou naprázdno, nebo je čeká „výplata“ od Mikulášova pekelného pomocníka. My čtvrťáci jsme asi byli moc hodní, neboť všichni jsme odcházeli domů s nadílkou a nikdo z nás v pytli a s čertem v pekle neskončil.

Patricie Pientaková

 

 

Mikuláš v 5. třídě

Lukáš Frgál, Ondřej Navrátil

Bylo 4. prosince, den před Mikulášem. Všichni byli nervózní a všichni o tom mluvili. Byli zvědaví, co se ukáže za čerty. A je 5. prosince a chystáme se do školy s trémou. Prvňáci vyhlíží, jestli čerti nejdou. A já – Luka s Ondrou – musíme o tomhle psát. Dívali jsme se z okna, jestli jdou. A dokonce jsme je viděli! Vyučování moc neutíká. Je třetí hodina, už jsou všichni netrpěliví. A konečně! Přišli tři čerti, Mikuláš a andílek. Čerti měli řetěz, pytel, zvon, anděl zase košíček a křídla, Mikuláš knihu hříchů a berlu. Když přišli do naší třídy, řekl Mikuláš, že holky byly hodné a my kluci jsme někdy zlobili, hlavně že když přijde paní učitelka někdy po přestávce, tak sice vzorně sedíme na svých židlích, ale jsme zpocení, že z nás teče.

Nakonec nám ale anděl dal sladkosti a nikoho si čert nevzal do pytle. Oprava: jeden čert si hodil přes rameno Ondru Gajduška a ti dva další odvedli nás dva. Ale paní učitelka nás zachránila! Stejně Mikuláš říkal, že už mají peklo plné. A my zas na oplátku slíbili, že budeme „sekat latinu“.

 

Jitka Hřebíčková, Nikola Kubíková

Mikuláš chodí 5. prosince, když má svátek Jitka. Až 6. prosince má svátek Mikuláš. My jsme na Wikipedii našli, že to byl biskup a za svého života byl štědrý k potřebným. Je patronem námořníků, obchodníků, lukostřelců, dětí,  lékárníků, právníků, studentů a vězňů. Doprovázejí ho anděl a čert nebo čerti. Mikuláš nosí zlatou hůl a mitru na hlavě. Anděl má bílé šaty a svatozář. Čerti nosí umazané a roztrhané kalhoty a kožich. Děti od Mikuláše dostávají sladkosti. Zlobivé děti ale uhlí nebo brambory. Čerti chodí s Mikulášem proto, aby se děti polepšily a jak čte každý rok Mikuláš v knize hříchů, aby nezapomínaly učebnice nebo sešity, domácí úkoly a aby se učily.

 

Patrik Gabrišák

Každým rokem k nám do školy přichází čerti a Mikuláš s andělem. Abych pravdu řekl, taky se jich bojím, i když vím, že to jsou jen masky. Ale ty masky nahánějí strach. Čerti bydlí v pekle a Mikuláš má knihu, ve které je napsáno, kdo zlobí. Já trochu zlobím, občas nemám domácí úkol. Asi proto se bojím. Ale paní učitelka mi vždycky říká, že mě čertům nedá a já slibuju, že se polepším. Víte, oni ti čerti dělají blbosti – shazují nám sešity z lavice, jeden vylezl na lavici. To by nám paní učitelka dala, kdybychom to dělali my. Takže vlastně ti čerti jsou trochu jako my.

Ale dobře to dopadlo. Děti, které chodí do „nábožka“ se s andělem pomodlily Otčenáš a pak jsme jim zazpívali „Budliky, budliky“. Prý jim v každé třídě děti buď zpívaly nebo říkaly básničku. A dokonce Mikuláš, anděl a čerti dostali dárky. Tak to nakonec nebylo tak hrozné. My jsme si zamlsali, protože každý dostal perník a bloček s propiskou.

 

Kateřina Sikorová

Když jsem byla ve třetí třídě a měl přijít Mikuláš, tak to bylo takhle:
Bylo 5. prosince  večer a já se bála, kdy přijde Mikuláš s andělem a s čertem. Za chvíli někdo zabušil na dveře, já jsem otevřela. Naštěstí to byla jenom babička. Šla do kuchyně a co se nestalo! Zase někdo zabušil. A bylo zle! Otevřeli jsme, všichni jsme se lekli a dovnitř vešel Mikuláš s andělem a čertem. Čert držel řetěz a pytel, Mikuláš berlu a knihu hříchů, anděl košík s dobrotami. Čert mě chtěl vzít do pytle, protože jsem zlobila, ale naši mě bránili a já jsem slíbila, že se polepším. A taky - paní učitelka nám vždycky říká, že kdyby nás chtěli doma vzít čerti, ať jí zavolají, že jim řekne, že do pekla nepatříme, protože ve škole nezlobíme. No, a příští rok už čerti nepřišli, ale nevím proč.

 

—————

Zpět